Placuszki kokosowe z bananami i prostym sosem karmelowym.



Wychowałam się na plackach z jabłkami albo z dodatkiem białego sera. To było takie jedzenie, które zawsze było wyczekiwane przez nas z radością. Dla swoich dzieci też chętnie je smażyłam. Oprócz nich lubiłam robić też placki z jagodami lub bananami. Te ostatnie były zawsze ratunkiem na wykorzystanie zbyt dojrzałych bananów. Kiedy ostatnio trafiliśmy na izolację, to w pierwszej kolejności chciałam wykorzystać produkty, które mieliśmy już w domu, a dopiero później wspomagać się zakupami robionymi na odległość. 

Banany mam w domu prawie zawsze. Przeważnie dodaję je do porannych owsianek, a w sezonie wiosenno letnim do koktajli śniadaniowych.

Tym razem użyłam owoców do placków z dodatkiem mleka kokosowego. Polałam je prostym sosem karmelowym. Myślę, że dodatek kilku łyżek jagód do tych placków jest bardzo dobrym pomysłem.

Ciasto na placki nie jest słodzone. Ich słodycz zależy od dojrzałości bananów. I oczywiście od dodatku sosu karmelowego. Możecie je również posypać samym cukrem pudrem. Przepis na sos koniecznie sobie zapiszcie. Jest super prosty i szybki do zrobienia. Z lodami waniliowymi będzie smakował rewelacyjnie. Albo z pieczonym jabłkiem. Myślę, że sprawdzi się jako dodatek do wielu deserów.


Placuszki kokosowe z bananami i prostym sosem karmelowym


4 jajka (białka i żółtka osobno)

250 ml (1 szklanka) mleka/napoju kokosowego*

150 g mąki pszennej tortowej - przesianej

1 łyżeczka proszku do pieczenia

około 3 banany - 250 g miąższu


sos karmelowy

50 g masła

100 g brązowego cukru

150 ml słodkiej śmietanki kremówki (30%)

1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

szczypta soli


masło klarowane/olej do smażenia


*Używam mleka/napoju o prostym składzie i dużej zawartości ekstraktu kokosowego (80-85% na przykład Real Thai)


Przygotować sos karmelowy.

Wszystkie składniki sosu włożyć do rondelka. Doprowadzić do zagotowania i gotować około 5 minut, aż sos lekko zgęstnieje.

Odstawić z palnika. Sos trzeba będzie podgrzać przez chwilę tuż przed podaniem.


Przygotować placki.

Rozgnieść banany widelcem.

Żółtka wymieszać z mlekiem kokosowym i solą. Dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wymieszać do połączenia. Dodać rozgniecione banany i ponownie wymieszać.

Ubić białka na pianę i dodać do masy, delikatnie łącząc całość.

Smażyć na klarowanym maśle lub oleju placki dowolnej wielkości.

Przełożyć na talerz i polać lekko podgrzanym sosem karmelowym.

Podawać od razu.

Można również zamiast polewania sosem, posypać placki cukrem pudrem.

Komentarze

Popularne posty