Ciasto migdałowe z żurawinami


To ciasto powstało trochę przez przypadek. Chciałam upiec coś słodkiego, ale nie chciałam też iść po zakupy. Zajrzałam do szafek, do lodówki i powstało tak ciasto z wykorzystaniem tego co było w domu. Efektem tego jest wilgotne, ciężkie i aromatyczne ciasto, które zniknęło w błyskawicznym tempie.

Zamiast żurawin można dodać suszonych moreli, śliwek, rodzynek... ja miałam resztkę żurawin, która została po świętach. Połączenie żurawin i pomarańczy należy do jednych z moich ulubionych, więc nie miałam żadnych problemów z kompozycją smaków.

To proste i bardzo dobre ciasto jest już teraz Wasze.


Ciasto migdałowe z żurawinami

170 g miękkiego masła
200 g drobnego cukru
1/2 łyżki startej skórki z pomarańczy
3 jajka (w temperaturze pokojowej)
140 g mąki pszennej tortowej
70 g mielonych migdałów
szczypta soli
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
30  ml świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego
1 łyżka likieru Grand Marnier lub Cointreau lub innego pomarańczowego (ewentualnie soku z pomarańczy)
2 łyżki jogurtu naturalnego (w temperaturze pokojowej)
100 g suszonej (kandyzowanej) żurawiny

Zmiksować masło z cukrem i skórką startą z pomarańczy na gładką i puszystą masę. Cały czas miksując dodawać po jednym jajku. Kolejne jajko dołożyć, kiedy poprzednie połączy się z masą. Wymieszać w osobnej misce mąkę, mielone migdały, sól i proszek do pieczenia.
W kubku wymieszać sok z pomarańczy, likier i jogurt.

Do masy maślano jajecznej dodać w trzech porcjach mieszankę mączno migdałową i delikatnie wymieszać do połączenia. Dodać jogurt z sokiem i likierem. Wymieszać do połączenia.
Na koniec dodać żurawiny i delikatnie zamieszać. 

Wylać ciasto do formy wysmarowanej masłem.
Ja piekłam ciasto w okrągłej formie z kominkiemo średnicy 22 cm.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez około 1 godzinę. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem stan upieczenia.

Wystudzić ciasto na kratce przed wyjęciem z formy.
 

Komentarze

Popularne posty