Weekendowe śniadania. Oeufs au plat Bressanne


 Listopad był dla mnie zawsze trudnym miesiącem. Ciemno, zimno, deszczowo i bezlistnie. Z jednej strony grudzień jest podobny, ale grudzień to grudzień. Czas przygotowań i świętowania. 
W tym roku (chyba pierwszy raz) listopad upłynął mi błyskawicznie i bardzo przyjemnie. Chyba odczarowałam ten czas. Teraz mam nadzieję, że odczaruję też luty ;-)
W listopadzie trochę zwolniliśmy. Mniej wyjazdów w weekendy, za to trochę lenistwa i celebrowania chwil. Oczywiście nie zrealizowałam wszystkich planów jakie miałam. Wcześniej byłoby to dla mnie bardzo frustrujące. Teraz modyfikuję plany i... całkiem mi z tym dobrze.

Dni pędzą jak szalone. Od poniedziałku do piątku pracujemy, załatwiamy sprawy, zakupy... Za to w weekendy rozkręcamy się powoli. Celebrujemy poranną kawę w łóżku, śniadanie, kieliszek wina popołudniu i późną obiadokolację. Niby nic wielkiego, ale te małe przyjemności tworzą nasz wspólny czas, który jest dla nas cenny. 
Weekendowe śniadania to coś co bardzo lubimy. Bez pośpiechu, bez liczenia kalorii. Ma być przyjemnie i smakowicie. Ma być całkowicie inaczej niż w tygodniu.
Dzisiaj chcę z Wami podzielić się jednym z naszych weekendowych śniadań: oeufs au plat Bressanne czyli porankiem we francuskim stylu. 

Cóż to takiego jest?
To grzanki z opieczonego na maśle chleba, zalane podgrzaną śmietanką z czosnkiem i zapieczone z jajkiem. Brzmi prosto, bo to jest proste do wykonania danie, ale smakuje już zaskakująco bogato i pysznie.

Nie liczmy w weekendy kalorii ;-)




Oeufs au plat Bressanne

(2 porcje)

2 -3 łyżki masła

2 plastry chleba tostowego, chleba na zakwasie , shokupana...

1 ząbek czosnku pokrojony w cienkie plastry

125 ml śmietanki kremówki

4 jajka

sól

świeżo zmielony pieprz

2 łyżeczki posiekanego szczypiorku

10 sztuk pomidorków koktajlowych przekrojonych na połówki

masło do wysmarowania formy.


Nagrzać piekarnik do 180 stopni C.

Wysmarować masłem formę do zapiekania w rozmiarze pozwalającym ułożyć obok siebie 2 kromki .

Posmarować masłem 2 kromki chleba z dwóch stron i obsmażyć je na patelni na złocisto. Przełożyć do formy do zapiekania.

Do rondelka wlać śmietankę i dodać resztę masła i ząbki czosnku pokrojone w plasterki. Doprawić solą i pieprzem. Doprowadzić do zagotowania.

Na kromki chleba wylać po 2 łyżki śmietanki. Na każdą kromkę wybić po dwa jajka (ostrożnie, żeby nie rozpadły się żółtka) i na około wylać resztę śmietanki. Obłożyć połówkami pomidorków.

Wstawić do piekarnika i piec do chwili, kiedy białko zetnie się, a żółtka pozostaną płynne (około 10-12 minut).

Wyjąć z piekarnika, posypać szczypiorkiem. Podawać od razu.

1. opieczone kromki chleba // 2. kromki polane 2 łyżkami śmietany // 3. jajka wybite na kromki // 4. danie gotowe do zapiekania



Komentarze

Popularne posty