Korzenne muffinki (bezglutenowe) słodzone daktylami i musem z jabłek


Moja przygoda z wypiekami bezglutenowymi i wegańskimi trwa nadal. Nie jest tak, że wyeliminowałam z mojej kuchni mąkę pszenną i masło. Masło będzie w niej zawsze. Spodobało mi się za to obniżanie cukru w wypiekach, korzystanie z różnego rodzaju mąk i poszukiwanie nowych smaków. Na pewno moje odkrywanie "nowego" owocuje zdrowymi słodkościami, które mam wrażenie można jeść bezkarnie ;-). Jeden męski członek mojej rodziny podchodził do tych poszukiwań z pewnymi wątpliwościami, a ostatecznie jest pierwszym wyjadaczem.

Dzisiaj mam dla Was przepis na korzenne muffinki z mąki gryczanej, migdałowej i owsianej słodzone daktylami i musem z jabłek. Jeżeli ważne jest dla Was, żeby wypiek był całkowicie bezglutenowy, zwróćcie uwagę na mąkę owsianą. Większość z nich jest z glutenem. Ja używam szwedzkiej bezglutenowej mąki owsianej. 



 Korzenne muffinki (bezglutenowe) słodzone daktylami i musem z jabłek

suche składniki
100 g (1 szklanka) mielonych migdałów
100 g (1 szklanka) mąki owsianej
75 g (2/3 szklanki) mąki gryczanej 
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1 łyżeczkamielonego kardamonu
1/4 łyżeczki mielonego imbiru
1/4 łyżeczki mielonych goździków
szczypta soli

mokre składniki
160 ml (2/3 szklanki) jogurtu 
80 ml (1/3 szklanki) oleju kokosowego (płynnego) można użyć rozpuszczonego masła lub oleju
10 miękkich, dużych daktyli bez pestek
3 duże jajka lub 3 łyżki nasion chia wymieszanych z 9 łyżkami wody
120 ml (1/2 szklanki) musu jabłkowego* (gotowy lub przyrządzony z przepisu poniżej)

3 małe jabłka

Nagrzać piekarnik do 200 stopni. Papierowe papilotki włożyć do formy muffinkowej. Wymieszać w misce wszystkie suche składniki. Zetrzeć na tarce 2 jabłka. W malakserze zmiksować na gładką masę wszystkie mokre składniki. Masę przelać do suchych składników. Dodać starte jabłka. Wymieszać. Masę przełożyć do papilotek. Na wierzchu ułożyć pokrojone na cienkie plasterki trzecie jabłko.
Wstawić blachę z muffinkami do piekarnika i piec około 20 minut.

*Mus jabłkowy

500 g słodkich jabłek (używam odmiany dolden delicious)
60 ml (1/4 szklanki) wody
Jabłka obrać i pokroić w 1 cm kostkę. Przełożyć do rondelka i zalać wodą. Gotować do miękkości jabłek. Zmiksować blenderem na gładką masę. Przełożyć do słoika. Przechowywać do tygodnia w lodówce.


Komentarze

  1. ale aromatyczne zdjęcia i to ciepło z nich bijące!
    ja mam podobnie z bezglutenowymi łakociami, chętnie wypróbowuje jako zdrowsza alternatywę dla łasuchów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe, zapisuję do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. I takie przepisy uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię eksperymentować z różnymi mąkami :)
    Pysznie te muffinki wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za Twój komentarz.

Popularne posty