Kruche maślane ciasteczka z dodatkiem mąki gryczanej


Regularnie kupuję mąkę gryczaną, żeby robić z niej bliny lub bretońskie naleśniki. Ostatnio zaczęłam jej też używać do słodkich wypieków. I pokochałam ten smak.
Mam dzisiaj dla Was przepis na kruche maślane ciasteczka z jej dodatkiem. Są delikatnie słodkie, chrupiące i bardzo dobre. Dobrze przechowują się zamknięte w puszce, ale wierzcie mi, długo tam w niej nie poleżą. Połowę masła można zastąpić solonym masłem. Otrzymamy wtedy pyszne ciastka słodko słone, których smak zawsze mi się kojarzy z Bretanią.


Kruche ciasteczka gryczane
biscuits à la farine de sarrasin

190 g mąki gryczanej
50 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 130 g cukru pudru
120 g miękkiego masła
    20 g mielonych migdałów
    1 całe jajko  

Wymieszać oba rodzaje mąki z proszkiem do pieczenia i migdałami. Zmiksować masło z cukrem do uzyskania gładkiej masy. Dodać jajko i ponownie zmiksować. Dodać mieszankę obu rodzajów mąki z proszkiem. Zmiksować całość do uzyskania gładkiego ciasta.Ciasto uformować w kulę, lekko spłaszczyć i zawinąć w folię spożywczą. Włożyć do lodówki na 2 godziny (lub całą noc).Nagrzać piekarnik do 170 C. Na podsypanym mąką blacie rozwałkować ciasto na grubość 3-4 mm i wyciąć ciastka przy pomocy foremki, szklanki lub stempelków. Ciastka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec 13 do 14 minut do lekkiego zrumienienia. Przełożyć na kratkę. Gdy są jeszcze ciepłe posypać  cukrem pudrem.


Komentarze

  1. podoba mi sie to ze sa z mąki gryczanej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze, pyszne ciasteczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skąd akcesoria do takiego pięknego wykończenia ciasteczek? Wyglądają przeuroczo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten stempelek kupiłam ze dwa lata temu i nie pamietam gdzie. Ostatnio widziałam podobne w Duce. W trzech wzorach.

      Usuń
  4. Hej, a może wypraktykujesz fajny przepis na ciasteczka bez mąki pszennej? Miło byłoby mieć smaczny i sprawdzony przepis na ciasteczka w pełni bezglutenowe!

    Tymczasem te zapisuję do wypróbowania, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki zamiar. Na razie jestem na etapie testów. Jak znajdę taki super przepis, to na pewno go opublikuje.

      Usuń
  5. Cetnie je wyprobuje zamieniajac make pszenna na ryzowa, ktora z pewnoscia doda im jeszcze kruchosci. Mam nadzieje, ze sie uda. O efektach poinformuje :-)
    A takie juz wyprobowane, gryczane i bezglutenowe polecam stad :-)
    http://addiopomidory.blogspot.be/2014/01/kruche-ciastka-czekoladowo-gryczane.html

    Serdecznosci
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie skorzystam z twojego przepisu. Mąkę ryżowa uwielbiam w klasycznych shortbreadach.

      Usuń
    2. Opublikowalam dzis moja wersje bezglutenowa... Polecam http://addiopomidory.blogspot.be/2014/03/gryczane-ciasteczka-bezglutenowe.html

      I pozdrawiam serdecznie
      Anna

      PS. Twoje ciasteczka byly pyszne, dziekuje za przepis :-)

      Usuń
  6. Wyglądają pięknie i kuszą...;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja ostatnio upiekłam babeczki z mąki gryczanej i owsianej, były rewelacyjne! pokochałam mąki wszelkie inne niż pszenna i żytnia a te ciasteczka prezentują się tak, że tylko chrupać, zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja porywam sobie kilka, bo wyglądają pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, ale cudne! Wszystko, co chociaż trochę się kojarzy z moją ukochaną Bretanią, muszę od razu mieć w kuchni. A mąka gryczana ze swoim orzechowym posmakiem musi świetnie pasować do ciastek, zrobię na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialny przepis! Mam mąkę gryczaną :) Sama polecam keks z płatkami gryczanymi (przepis u mnie na blogu, jakbyś była zainteresowana), na słodko oczywiście. Smakuje świetnie, a dodatek gryki daje jedynie lekko orzechową nutę i miłą chrupkość.

    A ciacha zapisuję, barzo mi się podobają. Może zrobię niebawem .

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie tu u Ciebie! Coś czuję, że wykorzystam niebawem Twój przepis na te ciacha, tylko pozbawię ich dodatku mąki pszennej, aby zrobić z nich słodycz glutenfree :) Dam znać jak efekty!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba. Czekam w takim razie na dalsze wieści.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za Twój komentarz.

Popularne posty