poniedziałek, 30 grudnia 2013

Cytrynowe. Pyszne. Proste. Ciasto.


 
Ostatnio synek powiedział mi, że dawno nie robiłam skomplikowanych, pracochłonnych ciast i... tęskni za tym. To prawda, dawno ich nie robiłam i... też się za tym stęskniłam. W Nowy Rok, będzie tradycyjna domowa manufaktura czekolady, ale potem muszę coś zrobić bardziej czasochłonnego. Takie mam plany, ale dzisiaj zapraszam Was po przepis na super szybkie, super proste i bardzo pyszne ciasto cytrynowe.
Ciasto z którym poradzi sobie każdy początkujący domowy cukiernik.
Pachnie i smakuje bardzo cytrynowo, jest super wilgotne i... bardzo dobre.
Sekret udanego ciasta ucieranego to temperatura pokojowa wszystkich składników.
 
Udanego Sylwestra życzę Wam wszystkim.
 


Ciasto cytrynowe
Lemon cake
 
5 średniej wielkości jajek
300 g drobnego cukru
140 ml śmietanki kremówki
skórka starta z 3 cytryn
25 ml rumu
szczypta soli
80 g stopionego i wystudzonego masła
240 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 
lukier
150 g cukru pudru
3 łyżki soku z cytryny
skórka starta z 1/2 cytryny lub limonki
 
 
Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej
 
Nagrzać piekarnik do 180 stopni i wyłożyć formę keksówkę (26 cm) papierem do pieczenia. W misce zmiksować na puszystą jasną masę jajka z cukrem, śmietanką, skórką z cytryn, masłem, rumem i szczyptą soli. Dodać mąkę i proszek do pieczenia i zmiksować całość (na najniższych obrotach) do połączenia się składników. Ciasto przelać do formy. Piec 50 minut - 1 godzinę na środkowym poziomie piekarnika. Sprawdzić stan upieczenia patyczkiem. Ciasto delikatnie wyjąć z formy i przełożyć na kratkę. Zostawić do wystudzenia na 10 minut. Jeszcze ciepłe polać lukrem utartym z soku z cytryny i cukru pudru. Wierzch posypać skórką z cytryny.
Kroić całkowicie wystudzone.
 

 
Przepis Raymond Blanc z książki "Kitchen secrets".

25 komentarzy:

  1. Diabeł tkwi w prostocie :-). Uwielbiam cytrynowe! Przepis zachowuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To stara prawda. Często tak jest. A przepis szczerze polecam.

      Usuń
    2. Przepis nie tylko zachowałam, ale już nawet przetestowałam. Pysznie rozpoczęłam nowy rok cytrynowym ciachem:-). Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę. Dziękuję za wiadomość i szczęśliwego Nowego Roku.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. nie wytrzymałam, ukradłam ;)
      http://www.pinkhungry.com/ciasto-cytrynowe-z-rumem/

      Usuń
  3. Najlepsze ciasto na świecie!!! Ja swoje znalazłam u Rachel Khoo. Proporcje ciutkę inne, ale chodzi o to samo!! Niebo w gębie!!
    Dobrego i smakowitego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zajrzeć do jej książki i zobaczyć też tamten przepis. Najlepsze noworoczne życzenia.

      Usuń
  4. Takie ciasta są najlepsze i obok klementynkowego często je robię:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klementynkowe z migdałami? Niech żyją proste ciasta z cytrusami.

      Usuń
  5. Cudowne ciasto. Uwielbiam takie.
    I zdjęcia piękne po prostu. Pozdrowienia ciepłe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Miło mi to czytać. Pozdrowienia serdeczne.

      Usuń
  6. Pysznie wygląda. Lubię takie owocowe ciasta.:) Wypróbuje w nowym roku. Wszystkiego dobrego!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszą Twoje słowa. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. u nas ostatnio królują proste wypieki, w ogóle z tymi czasochłonnymi mam jakoś tak, że nawet jak sie napracuję to doceniam wysiłek jedynie ja :/
    ale takie cytrynowe ciasto to ja mogę na okrągło! nasza ostatnia babka cytrynowa wg Nigelli zniknęła nie tylko w moim brzuchu niewiadomo kiedy :) pysznie mi zapachniało z Twoich zdjęć! Cudownego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię w pracochłonnych ciastach najbardziej ich przygotowywanie. Te kolejne etapy. U mnie je doceniają. To moje szczęście ;) Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok.

      Usuń
  8. Nie ma takiego Twojego wpisu, który nie zachwycałby mnie daniem i fotografia. Nieprzerwanie z niezwykłą przyjemnością do Ciebie zaglądam.
    W Nowym Roku duuuuużo szczęścia Ci życzę i inspiracji mnóstwo by ciasta te proste całkiem i pracochłonne niezwykle wyrastały w Twoim piecu na uciechę Twojej rodziny i naszą również :):)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawiłaś mi wielką przyjemność swoimi słowami. Mam nadzieję, że i w Nowym Roku znajdziesz tu fajne rzeczy dla siebie. Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci radosnych chwil i dobrych dni w Nowym Roku.

      Usuń
  9. Prosto, latwo i przyjemnie - chyba sie skusze kusicielko,)
    Wspanialego 2014

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się skusisz. Będzie mi bardzo miło. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails