Cytrynowe. Pyszne. Proste. Ciasto.


 
Ostatnio synek powiedział mi, że dawno nie robiłam skomplikowanych, pracochłonnych ciast i... tęskni za tym. To prawda, dawno ich nie robiłam i... też się za tym stęskniłam. W Nowy Rok, będzie tradycyjna domowa manufaktura czekolady, ale potem muszę coś zrobić bardziej czasochłonnego. Takie mam plany, ale dzisiaj zapraszam Was po przepis na super szybkie, super proste i bardzo pyszne ciasto cytrynowe.
Ciasto z którym poradzi sobie każdy początkujący domowy cukiernik.
Pachnie i smakuje bardzo cytrynowo, jest super wilgotne i... bardzo dobre.
Sekret udanego ciasta ucieranego to temperatura pokojowa wszystkich składników.
 
Udanego Sylwestra życzę Wam wszystkim.
 


Ciasto cytrynowe
Lemon cake
 
5 średniej wielkości jajek
300 g drobnego cukru
140 ml śmietanki kremówki
skórka starta z 3 cytryn
25 ml rumu
szczypta soli
80 g stopionego i wystudzonego masła
240 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 
lukier
150 g cukru pudru
3 łyżki soku z cytryny
skórka starta z 1/2 cytryny lub limonki
 
 
Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej
 
Nagrzać piekarnik do 180 stopni i wyłożyć formę keksówkę (26 cm) papierem do pieczenia. W misce zmiksować na puszystą jasną masę jajka z cukrem, śmietanką, skórką z cytryn, masłem, rumem i szczyptą soli. Dodać mąkę i proszek do pieczenia i zmiksować całość (na najniższych obrotach) do połączenia się składników. Ciasto przelać do formy. Piec 50 minut - 1 godzinę na środkowym poziomie piekarnika. Sprawdzić stan upieczenia patyczkiem. Ciasto delikatnie wyjąć z formy i przełożyć na kratkę. Zostawić do wystudzenia na 10 minut. Jeszcze ciepłe polać lukrem utartym z soku z cytryny i cukru pudru. Wierzch posypać skórką z cytryny.
Kroić całkowicie wystudzone.
 

 
Przepis Raymond Blanc z książki "Kitchen secrets".

Komentarze

  1. Diabeł tkwi w prostocie :-). Uwielbiam cytrynowe! Przepis zachowuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To stara prawda. Często tak jest. A przepis szczerze polecam.

      Usuń
    2. Przepis nie tylko zachowałam, ale już nawet przetestowałam. Pysznie rozpoczęłam nowy rok cytrynowym ciachem:-). Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę. Dziękuję za wiadomość i szczęśliwego Nowego Roku.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. nie wytrzymałam, ukradłam ;)
      http://www.pinkhungry.com/ciasto-cytrynowe-z-rumem/

      Usuń
  3. Najlepsze ciasto na świecie!!! Ja swoje znalazłam u Rachel Khoo. Proporcje ciutkę inne, ale chodzi o to samo!! Niebo w gębie!!
    Dobrego i smakowitego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zajrzeć do jej książki i zobaczyć też tamten przepis. Najlepsze noworoczne życzenia.

      Usuń
  4. Takie ciasta są najlepsze i obok klementynkowego często je robię:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klementynkowe z migdałami? Niech żyją proste ciasta z cytrusami.

      Usuń
  5. Cudowne ciasto. Uwielbiam takie.
    I zdjęcia piękne po prostu. Pozdrowienia ciepłe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Miło mi to czytać. Pozdrowienia serdeczne.

      Usuń
  6. Pysznie wygląda. Lubię takie owocowe ciasta.:) Wypróbuje w nowym roku. Wszystkiego dobrego!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszą Twoje słowa. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. u nas ostatnio królują proste wypieki, w ogóle z tymi czasochłonnymi mam jakoś tak, że nawet jak sie napracuję to doceniam wysiłek jedynie ja :/
    ale takie cytrynowe ciasto to ja mogę na okrągło! nasza ostatnia babka cytrynowa wg Nigelli zniknęła nie tylko w moim brzuchu niewiadomo kiedy :) pysznie mi zapachniało z Twoich zdjęć! Cudownego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię w pracochłonnych ciastach najbardziej ich przygotowywanie. Te kolejne etapy. U mnie je doceniają. To moje szczęście ;) Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok.

      Usuń
  8. Nie ma takiego Twojego wpisu, który nie zachwycałby mnie daniem i fotografia. Nieprzerwanie z niezwykłą przyjemnością do Ciebie zaglądam.
    W Nowym Roku duuuuużo szczęścia Ci życzę i inspiracji mnóstwo by ciasta te proste całkiem i pracochłonne niezwykle wyrastały w Twoim piecu na uciechę Twojej rodziny i naszą również :):)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawiłaś mi wielką przyjemność swoimi słowami. Mam nadzieję, że i w Nowym Roku znajdziesz tu fajne rzeczy dla siebie. Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci radosnych chwil i dobrych dni w Nowym Roku.

      Usuń
  9. Prosto, latwo i przyjemnie - chyba sie skusze kusicielko,)
    Wspanialego 2014

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się skusisz. Będzie mi bardzo miło. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za Twój komentarz.

Popularne posty