Doskonały pieczony schab i jabłkowy chutney czyli świetny duet na Święta.



Jeżeli podobały się Wam przepisy na schab z nadzieniem żurawinowo jabłkowym i schab z nadzieniem jabłkowo żurawinowym to dzisiejsze danie jest dla Was. Pyszny, soczysty i miękki schab z dodatkiem jabłkowego chutneyu smakuje i pachnie jak... Święta. Dzięki dodatkowi korzennych przypraw chutney jest niesamowicie bogaty w smaku i stanowi świetny dodatek do zimnych pieczonych mięs, wędlin i serów. Ten schab to idealne danie zarówno na świąteczny stół, jak i zimowy obiad. Równie dobrze smakuje podany na zimno i pokrojony w dość cienkie plastry.
To zdecydowanie wspaniały przepis.



Pieczony schab z szałwią i syropem klonowym.

1 schab wieprzowy (1300-2000g)
2-4 łyżki syropu klonowego lub miodu
250-450 g wędzonego boczku w cienkich plasterkach
1-2 łyżki suszonej szałwii
1/2 - 1 łyżeczki pieprzu (świeżo zmielonego)
2 zmiażdżone ząbki czosnku
1/2 łyżeczki soli
1 łyzka oleju


W małej miseczce wymieszać syrop klonowy, sól, pieprz, szałwię, czosnek i olej. Tą pastą nasmarować mięso. Można je odłożyć na noc do lodówki pod przykryciem, dzięki temu mięso jeszcze zyska na smaku. Schab owinąć plasterkami boczku i obwiązać sznurkiem kuchennym. Wstawić do piekarnika nagrzanego to 160 stopni. Piec w zależności od wagi mięsa przez 1-2 godziny. Przez pierwsze 3/4 czasu mięso powinno być przykryte. Na dno naczynia można wlać trochę wody lub białego wina. Upieczone mięso powinno być miękkie, a boczek rumiany. Pieczeń odstawić po wyjęciu z piekarnika na 10 minut. Po tym czasie można je kroić.


Chutney jabłkowy


450 g jabłek (obranych, bez gniazd nasiennych, pokrojonych w kostkę) - użyłam odmiany Golden Delicious
1 mała cebula (drobno posiekana)
1 papryczka jalapeno lub inna chilli bez pestek (drobno posiekana)
1 łyżka świeżego czosnku (drobno posiekanego)
1 łyżka świeżego imbiru (drobno posiekanego)
1 szklanka brązowego cukru
1 szklanka octu jabłkowego lub innego winnego
1/2 szklanki rodzynek (lub żurawin kandyzowanych)
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
1/2 łyżeczki kurkumy
1/4 łyżeczki mielonego imbiru
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
1/4 łyżeczki mielonego ziela angielskiego
1/4 łyżeczki mielonych goździków


Wymieszać wszystko w rondelku. Doprowadzić do zagotowania, zmniejszyć ogień do minimum i gotować całość 45-60 minut, mieszając od czasu do czasu. Można przechowywać w lodówce do 10 dni.


Komentarze

  1. a jaką odmianę jabłek poleca pani do chutneya ?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowitości! W sam raz na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy,
    już dopisałam w przepisie. użyłam Golden delicious i świetnie sprawdziły sie w tym przepisie.

    Sisters4cooking,
    tak. To zdecydowanie idealny przepis na świateczne danie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niesamowicie! Dodaję do zakładek i na pewno przyrządzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada pysznie:)schab i cos lekko slodkiego tworza zgrany duet:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się to połączenie smaków, chętnie wypróbuję. W składnikach sosu chyba powinno być szklanka cukru brązowego, a nie czosnku.

    OdpowiedzUsuń
  7. dla mnie to idealne polaczenie smakow:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepysznie to wygląda, tak smakowite zdjęcia,że się oblizuję po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lo, pyszności prezentujesz - i schab mi się podoba (wspaniała, rumiana skórka) i chutney (piękny kolor). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. tu-tusia,
    bardzo się cieszę, szczególnie, że warte jest zrobienia.

    Ania,
    bardzo dziękuję. To rzeczywiście bardzo zgrany duet.

    anemon,
    dziękuję Ci za uwagę. Już poprawiłam. To najlepszy dowód na moje szalone tempo przedświąteczne.

    aga,
    cieszę się. To bardzo fajne i smakowite połączenie.

    Majana,
    przemiło mi to czytać. Cieszę się, że tak myślisz.

    Hania-Kasia,
    dzięki serdeczne. My się tym daniem zajadamy. A chutney robię obowiązkowo, żeby nam towarzyszył i do innych dań. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak mnie zachęciłaś ,iż muszę zrobić chutney jabłkowy i upiekę jednak schab ,choć miałam inne plany co do obiadu świątecznego:)Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. co by tu zjeść?,
    jestem zaszczycona. Przemiło mi czytać o Twoich planach. Taka wiadomość sprawia wielką przyjemność. Czekam na wiadomość jak smakowało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lo jak tak patrzę na ten schab to mi ślinianki zdecydowanie szybciej pracują:)

    OdpowiedzUsuń
  14. A wiesz, że nie mam takiego w swojej kolekcji, a w tym roku dość sporo zrobiłam i zrobię sobie na święta, bo jest po prostu cudny ten chutney!
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  15. Jolanta Szyndlarewicz,
    bardzo się cieszę. Tak powinno być. Jak danie kusi, to jest dobrze.

    KUCHARNIA, Anna-Maria,
    kolekcjonerko chutneyów, myślę, że ten Ci posmakuje. On jest taki... świąteczny w smaku. Całuję.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam schab pieczony! Szczególnie jak mam wybór czy mogę go zjeść samego czy z owocami :] Moja rodzina zdecydowanie preferuje opcję drugą, ja natomiast zdecydowanie opcję pierwszą. Dlatego możliwość wyboru jest dla mnie mega ważna :D

    OdpowiedzUsuń
  17. To ja zrobię taki chutney, nie jadam borówek ani żurawiny, więc będzie to świetne zastępstwo.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za Twój komentarz.

Popularne posty