poniedziałek, 9 listopada 2009

Banany, orzechy, żurawina czyli ciasto doskonałe.




Często kupuję za dużo bananów. Jak zaczynają mi ciemnieć  robię ciasto, bo wtedy są najlepsze do przyrządzenia ciasta. Dzisiaj jest taki dzień. Ciasto jest niesamowicie aromatyczne i bakaliowe. Pycha.

Ciasto bananowe z żurawiną i orzechami.
Banana & cranberry loaf

175 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
150 g jasnego brązowego cukru
2 banany (rozgniecione widelcem)
50 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
25 g mieszanych orzechów (użyłam 50 g włoskich i pekanów)
50 g suszonej, kandyzowanej żurawiny
5-6 łyżek świeżo wycisniętego soku z pomarańczy
2 jajka lekko ubite widelcem
150 ml oleju słonecznikowego
75 g cukru pudru
soku pomarańczowego
skórka starta z jednej pomarańczy

Nagrzać piekarnik do 180 stopni C. Wysmarować masłem foremkę keksówkę. Do dużej miski wsypać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, cukier, banany, kandyzowaną skórkę pomarańczową, orzechy i żurawiny. W drugiej misce połączyć sok pomarańczowy, jajka i olej. Połączyć zawartość obu misek przy pomocy łyżki. Wylać ciasto do formy i piec przez 1 godzinę. Wystudzone ciasto polukrować lukrem zrobionym z cukru pudru i odrobiny soku pomarańczowego. Posypać startą skórką pomarańczową (posypałam skórką pomarańczy i limonki).


Przpis pochodzi z Easy baking M&;S.
Ciasto bierze udział w akcji orzechowy tydzień.

8 komentarzy:

  1. ale swietne jest!!! musze sprobowac raz :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuj koniecznie. Jest pyszne i szybkie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też spróbuję :-)
    Przepis kojarzy mi się z przepisami na muffiny bo jest miska "sucha" i miska "mokra".

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada oblednie. Lubie takie ciasta "napakowane" bakaliami.I jeszcze te banany...musi byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cyryllo,
    Masz rację, dwie miski jak w muffinach, ale smak jednak inny.
    Majko,
    Ja też bardzo lubię jak w ciastach z bakaliamii jest ich dużo. Jak mówi moja bratowa "z niepożałowanych składników".

    OdpowiedzUsuń
  6. Lo upiekłam ! I ciasto jest jak poezja :-)
    Rewelacyjne i... śladu po nim nie ma. Musze upiec następne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam. Zamiast żurawiny użyłam rodzynek i ananasa. Dla koloru dorzuciłam kilka mrożonych czarnych porzeczek. Bardzo smaczne i ładnie wygląda. I takie łatwe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wiadomość. Bardzo się cieszę.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails